sunnuntai 16. toukokuuta 2010

Erikoisnäyttely 2010

Kun aamulla ennen 7 lähdin ajamaan Kirstille en olisi voinut uskoa mitä päivä toisi tullessaan. Erkkariin oli ilmoitettu 36 koiraa. Uroksia 16 ja narttuja 20.
Ja heti etten unohda KIITOS kuvista Jani ja Pauliina. Kiitos Kirsti kaikesta ja siitä että hoidit minut pois näyttely paikalta etten jäänyt sinne harhailemaan puhelin kädessä.

Päivä muodostui kuumaksi, itseasiassa luulen että moni poltti itsensä!Minä ainakin. Ei kukaan olisi voinut uskoa, että toukokuun puolessa välissä voisi olla niin kuuma. Varjoja ei hirveästi näyttelypaikalta löytynyt, mutta koirat kestivät sen hyvin.
Tuomarina toimi Kari Järvinen. Me olimme hiukan etukäteen pohtinut että minkälaisista hän mahtaa pitää mutta emme olleet päässeet päättelyssä mihinkään. Sanoin viikolla vielä että hyvä jos koirat erin saa.
Tuomari työskentely oli todella ammattitaitoista, ottaen huomioon koirat, esittäjät ja yleisön. Erityisesti ihmiset pitivät tuomarin tavasta kertoa jokaisesta koirasta yleisölle.
Niinkuin yksi mies sanoi ;Nyt minäkin ymmärrän millä perustella nauhoja tulee.



Alek tuomarit katseen alla.Olin yllättynyt kuinka pirteä Alek jaksoi olla helteestä huolimatta! Alek ei varmaan ollut tarpeaksi leveä tuomarin makuun,mutta kehui todella paljon sivukuvaa. Alek sijoittui valioluokassa toiseksi ja paras uros kehässä neljänneksi. Kiitos Jani Alekin esittämisestä parasurosluokassa.



Olin luvannut Pauliinalle trimmata ja esittää Bandin. Ja hyvin se menikin . Tuloksena avoimenluokan voitto,parasuros kehässä toiseksi ja sertti. Bandi on itsevarma uros jota ei paljon tarvitse laittaa seisomaan .
Olin uros kehän jälkeen todella hyvällä tuulella poikien pärjäämisestä.

Paras uros oli BALT JW08,FI<&LV&EE CH,FINW&NORDW09,LTW10 Free Choice Bogdan Gavrilych. Onnea Hedi!
Kolmas oli Bandin poika Zornoi Graf Boris komea juniori. Onnea Sari!

Manta voitti junioriluokan mitä en olisi uskonut. Kirstin ja Janin juniorit olivat hyvän näköisiä neitokaisia.
Kun mentiin paras narttu kehään en katsellut ympärilleni vaan koitin huolehtia että Manta seisoo ja liikkuu kauniisti. Manta oli juniorinarttu ja sen takia olin ensimmäisenä.En vieläkään tiedä missä vaiheessa tuomari oli muuttanut narttujen järjestystä minun takana.
Olin täysin hölmistynyt kun tuomari sanoi minulle ykkönen. Siis mitä? ajattelin. Ennenkuin ymmärsin minulle piti vielä täyttää kädellä ykköspallin suuntaan.

Kuva on paras narttukehästä.


Tässä sitten prinsessan kuvia. Minun "täydellinen" amatsooni. Amatsooni nimen neiti sai jo syntymä hetkellä, kun oli paljon suurempi kuin muut ja ei meinannut tulla ulos.




















Jos paras narttu kehässä olin ällistynyt, niin olin myös roppi kehässä. Varmaan otin roppi ruusukkeen vastaan suu auki. Minun pieni vauva voitti multi champpioni uroksen.
Ei ne silmät ihan kuivana pysyneet.(vaikka koitin Kirstille niin väittää)


Kehän jälkeen tuomari toi minulle erikoispalkinnon, bonuksen niinkuin hän sanoi. Sain hopeisen mustaterrieripinssin venäjältä.Uskomaton päivä!

6 kommenttia:

  1. Paljon onnea Jaana, Paljon onnea Manta ja taustajoukot. Kakkua tarjoan teille tuosta "lottovoitosta" ja tietysti Saran iskälle onnea Sertistä. Onnea, onnea vaan.

    VastaaPoista
  2. Ha-haa -arvasin, että vollotat jo siellä kehässä ! Myötäonnellisuuden tunne on myös aika hieno tunne; vähän niinkuin olisi itsekin voittanut ( laulun sanoin " lentäjän poika, sankari siis itsekin...").
    kp

    VastaaPoista
  3. Jeejee! Kirjoittelinkin jo onnitteluja tuonne Kirstin blogiin, mutta tämä lienee vielä osuvampi osoite eli ISOT ONNITTELUT hienosta menestyksestä!

    Sari kertoi, että ilme oli tosiaan näkemisen arvoinen! ;-)

    Olisi ollut mukava olla mukana, mutta viikonloppu meni kehätoimittaessa vanhassa kotikaupungissani Raumalla.

    VastaaPoista
  4. Kiitos onnitteluista!

    Ja et Marko huonoa työtä ole Raumalla tehnyt! Näin minulle kerrottiin mustiskehästä!

    Jaana

    VastaaPoista
  5. Hehhee!Joo sattui mustikset sopivasti samaan kehään. No sanoisin, että kirjoittavana touhu oli jotain panikoinnin ja häsläämisen rajamailta, mutta onneksi mulla oli pätevä pyörittäjä pitämässä hommaa kasassa... ;-) Noh, harjoittelu tekee mestarin siinäkin hommassa!

    VastaaPoista
  6. On sinulla kaunis narttu! Suuret onnittelut!

    VastaaPoista